fredag 25 mars 2011

Död liten katt =(

Vad skulle du göra om du såg eller hittade en död katt?

Jag ringde iaf 11414 och berättade att jag sett en död katt efter vägkanten där jag bor. Han jag pratade med sa att jag kunde ta med katten till Sollentuna polisstation eller till någon veterinär för att de skulle kunna se om den hade något ship eller nått. Men jag behövde inte göra det för han skulle skicka dit någon som kunde plocka upp katten.

Om jag var en kattägare skulle jag vilja veta om någon hittat min katt död eller i liv.
Tänk, barnen sitter och gråter för att dom tror katten sprungit bort för alltid eller är död, åker runt och letar efter den och oroar sig i flera dagar. Ett litet samtal, så enkelt.
Hade det handlat om en hund hade det ju varit mer självklart att ringa polisen. Tyvärr är det nog inte så många som uppmärksammar en katt som blivit påkörd.

Min goda gärning för idag

R.I.P lilla kissen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar