fredag 6 juni 2014

V. 36

Var hos barnmorskan denna vecka och allt såg bra ut där.
Magen hade växt "upp" sig lite igen.
Bebis ligger forfarande nedåt men är inte helt fixerad ännu.
Forfarande svårt att andas ibland när man ligger ned. Men går faktiskt ganska bra att sova på båda
sidorna. Bättre nu än förut.
Stressar/ Skyndar jag och går raskt gör det ont i bäckenet och jag får sammandragningar.
Ligga på soffan och vila är väl det bästa, men riktigt så har det inte blivit.
Jag vaknar i princip jättelätt och blir "pigg" på en gång, börjar direkt tänka vad jag ska börja dagen med och vad som måste fixas hit och dit. Det gör det inte lättare heller när Emils väckarklocka ringer först runt 05.30-06.00 och sedan ligger och snoozar flera gånger om!
Nä det gillar jag inte och det får han sluta med bums! (Har nu sagt åt han i ett halvår så går väl sisådär med det...Segpropp!)
Blev beordrad av barnmorskan att ta det lite lugnt denna vecka och inge mys i sängkammaren. Kan ju tydligen påskynda processen att livmoderhalsetappen blir mjukare och förlossningen sätter igång tidigare. Men nästa vecka var det bara att köra på som "vanligt" igen för då gör det inget att bebis tittar ut tidigare. Hehe
Wow bamsemage! =D Och större ska du bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar