lördag 30 augusti 2014

Elton 2 månader/ 9 veckor

Nu vet jag inte riktigt hur man ska räkna, men igår blev han 9 veckor. 2 månader den 27:e augusti.
9 veckor är ju mer än två månader, äh vi säger två månader!

Nu är Elton ännu mera vaken och med på ett annat sätt. Jättekul!
Och fler medvetna smile har han bjudit på. Det är verkligen härligt att se! Man smälter liksom!

Bajsblöja behöver vi bara byta varannan dag i snitt. Har varit så ändå sen han föddes. Skönt!

Förra månaden: (7 veckor)
Vikt: 5025 gram
Längd: 56,4 cm
Huvudomfång: 38,7 cm

Nu vid 2 månader (9 Veckor):
Vikt: 5545 gram
Längd: 57 cm
Huvudomfång: 39 cm

Sömnen är ungefär såhär: (en bra natt)
Går och lägger oss 23-24. Han vaknar efter ganska precis 3 timmar och vill ha mat. Jag liggammar och sommar samtidigt som han snuttar.
Vaknar igen efter 3 timmar och vill ha mat igen.
Efter det passet kan det bli att han vaknar efter 1-2 timmar och vill ha mat igen. Eller nästan mer att han vaknar för att han nu vill gå upp. Han brukar se helt klarvaken ut. Men jag ammar honom och sen somnar han om direkt ändå.

Men ibland så ligger han och gnyr, stonkar, stönar, sprattlar och har sig mellan passen han ätit. Då blir det betydlig svårare att sova.
Men...! Tror jag kan kommit på varför han gör så... Har läst på en hemsida om mammor som också har barn som gör så. Och där har de skrivit att de slutat att ge ACOS D-vitamindroppar som gjort att deras baren fått ont i magen.
Har provat nu i två dagar utan dropparna och jag tycker faktiskt att han sover bättre.
Ska prova ett annat märke på D-vitaminerna och se om det blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar