lördag 16 januari 2010

Thailand here we come!

25 februari drar vi! Ska bli så skönt!
Vi kommer vara där nästan i fyra veckor, kommer hem den 22 mars.
Både Jocke och jag har varit i Thailand förut men jag har varit där 5-6 ggr och Jocke 1 gång. Vi kommer åka runt en del, utforska bla. en ö som jag inte varit på Koh Lipe och sedan andra öar som jag varit på innan med som inte Jocke varit på. Så det ska bli riktigt roligt och spännande. Våran plan ser ut så här än så länge:
Landar i Phuket, åker direkt ner till Koh Lipe. Men kommer åka förbi Phi Phi där vi kommer övernatta en natt och sedan vidare med färja till Koh Lipe. (ev. flyga från Phuket till en närmare pir) Stannar där i 3-5 nätter.
Sedan tar vi färjan tillbaka till Phi Phi där vi stannar 3-5 nätter.
Efter det blir det upp till Koh Phangan 2-3 nätter.
Sen Koh Samui där fam. Ekström kommer befinna sig, så där stannar vi några nätter till och umgås lite med dem.
Sen skulle vi vilja bo i Phuket i ca. 3 nätter innan vi åker hem så vi kan shoppa lite.


Här kan man se lite vart vi ska åka.


Koh Lipe



Phi Phi

Sen är frågan om man ska ha backpacker väska eller en rullväska som jag haft de senaste gångerna? Det måste vi fundera på... Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar