tisdag 10 augusti 2010

Plugga eller inte?

Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra?
Har sökt tre olika utbildningar på Nackademin Ky.
Första val: Byggnadsingenjör (2år)
Andra val: Byggnadsingenjör ROT (2år)
Tredje val: Vatten projektör (1år)

Har tyvärr bara blivit kallad till att komma på reservupprop på mitt tredje val. Så det är ju inte säkert att jag kommer in där heller, men jag måste vara redo att tacka ja om jag blir kallad.
Jag känner ju att jag vill göra något nytt, och det här är ju bara ett år så det kan ju inte bli så dåligt. Har ju möjlighet att få ett nytt jobb efter, så det är ju bra. Men ska inte hoppas för mycket. Uppropet är nästa torsdag...




2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska välja det som du verkligen känner en dragnings kraft till, jag hade en kompis som valde en linje som hon inte va helt säker på och nu har hon pluggat i 3år och vet att hon EJ vill bli socionom hon trivdes ej alls och ångrar sin utbildning det va det ända hon kom in på o tacka ja bara för att hon fick ett ja,, så välje verklige det som känns rätt i hjärtat :-) Men lycka till..

    kram emma

    SvaraRadera
  2. Ja det är sant, har ju ett tag till att tänka, så får tänka ordentligt.
    hoppas allt är bra med dig! Hörde att du kanske ska komma ner och träna med oss nästa vecka, vad roligt!

    SvaraRadera