lördag 31 maj 2014

Vad har jag gett mig in på?!

Idag är en sån dag då jag önskar att jag inte var på smällen.
Är extremt sugen på några glas rödvin och en riktigt god charkbricka att trycka i mig helt själv.
Men istället får det väl bli en popcornskål med lite läsk och en film att titta på. Kanske lite glass på det också.

Känner mig lite allmänt inte riktigt redo för mammarollen just nu... Känner mig lite osäker och rädd för hur allt kommer bli i framtiden. Om jag bli en bra mamma... att jag satt ett barn till världen som kommer få uppleva kärlek, sorg, hat, besvikelser, orättvisor, döden osv. Hur schysst är det egentligen?! Hur ska jag hantera det?
Man vet ju själv hur ledsen och förkrossad man varit ibland i sitt liv och nu väljer jag att sätta ett barn till livet som också kommer få uppleva sånt!
Och så blir jag så arg på mig själv att jag tänker så här för vem är jag att klaga när det finns andra människor som lever i mycket större misär än vad jag gör. Vi bor ju i Sverige och har det bra!
Massa tankar som svävar runt i mitt huvud nu.
Ja nä usch, hade verkligen behövt de där glasen rödvin nu!
Location:Rondellen,Bolinderbyn,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar