fredag 21 februari 2014

Foglossning på g?

Äntligen fredag och idag är jag ledig! Är verkligen helt slut efter denna vecka! Man känner verkligen av att man inte klarar samma tempo som man gjort tidigare innan man blev gravid.

Har varit på Mammagrupp och träffat andra förstföderskor som är i samma vecka som jag. Fick lyssna på en sjukgymnast, dietist och en barnmorska. Tog halva dagen, men gick därifrån med lite info som jag kan ha nytta av iaf Bl.a. från sjukgymnasten, tror tyvärr att jag börjar få foglossning =(
Inte kul, ilar och gör ont vad man än gör, sitter, står och ligger ned.

Men det finns lite hjälpmedel och övningar som kan lindra smärtan som jag ska försöka göra.
Bl.a. köpa ett sånt där bälte som man spänner runt höfterna.


Jag och bebis myser i soffan och hejar på Sverige.
Men tyvärr inga glädjeskutt från magen än... Är så nyfiken på hur det ska kännas med de små sparkarna! Men det är förmodligen för att livmodern ligger längst fram. Kommer väl snart. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar