fredag 7 mars 2014

V.23

I tisdags gick vi ju in i v.23

Ända sen förra veckan har vi nu känt sparkar varje kväll. Känns så mysigt när man känner den lille där inne.
Istället för att hålla på med mobilen på kvällen i sängen har jag, bebis och Emil haft lite mysstund tillsammans, värt!

Ryggen eller själva foglossningen har nu blivit värre. Gör nu ont när man reser sig från sittandes och när man vänder sig i sängen på natten. Och även när man går... :(
Sover med en kudde mellan benen/knäna och ska börja använda ett stödbälte när jag går för att få mer stöd.
Sammandragningar får jag flera gånger per dag, magen blir alldeles stenhård. Som tur så är det inget som gör ont, bara lite obehaglig känsla.
Halsbränna/ sura uppstötningar har också blivit ett litet problem när jag lägger mig ned i soffan/sängen.
Hoppas lite av detta går över nu när vi ska ha semester.

Här om dagen tror jag att bebis trodde min kissblåsa var en studsmatta eller fotboll. Haha kändes jätte konstigt! Var bara att gå och kissa... Har känt det flera gånger nu då jag börjar bli kissnödig, så man märker att bebis växer där inne och tar mer plats.

Enligt apparna så är bebis nu 28 cm stor och väger ca. 550 g. Känns ganska overkligt när man tar fram skalstocken på jobbet som är 30 cm och lägger den mot magen. Kroppen är allt häftig den!





Magmått
Omkrets: 97 cm
Bröst-mus: 38 cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar