lördag 15 mars 2014

Vi lever här nere i värmen

Har tyvärr så dåligt Wifi att det inte går att lägga upp bilder, så blir lite text bara.

Efter att mormor och Uffe åkte hem var vi kvar en natt till.

Sedan bar det av till ön Gili Trawangan.
Vi tog en speedboat/färja över som gick jätte bra. Vi var lite oroliga att det skulle guppa lite för mycket för mig och magen. Men det gick bra! Satt tom uppe på taket på båten och sola lite.

Väl framme på ön blev det häst och vagn till att hitta ett hotell. Blev ett hotell på norra delen. (inte partydelen)


Själva stränderna där var helt okej ovan vattnenkanten, men när man väl klev i vattnet var det massa koraller som låg överallt och som gjorde ont att kliva på. Två meter ut blev det korallrev (man ser de mörka fläckarna i vattnet)  där snorklade man bara. Kanske var bättre strand längre ner men det kändes inte som det så vi skippade att kolla det.

Emil testade på att snorkla lite vid korallreven utanför hotellet och såg väl några färgglada fiskar. Jag var trött efter resan så jag låg på solstolen och svettades bara.

På båtresan ut träffade vi ett annat svensk par som vi gick på promenad med. Blev en bit att gå och jag började känna av sammandragningar som höll i sig. Vi fick sakta ner tempot lite för att det skulle gå över.

Hade förväntat mig bättre strand på ön. Tyckte att det var bättre strand i Sanur, Bali där vi bodde på Puri Santrian med mormor och Uffe. Där kunde man iaf gå ut lite och ligga i strandkanten utan att kliva på massa koraller. Så det var lite synd.


(Ska försöka lägga in lite bilder här sen när jag får tillfälle med Wifi)



1 kommentar:

  1. Ja, var försiktig med sammandragningarna så det inte blir för mycket <3

    SvaraRadera