tisdag 25 mars 2014

V.26

Går nu in i v. 26
Som sagt är sängarna stenhårda här och gör det inte lätt att sova skönt eller att inte vakna upp i stonkandes och stönandes för att man är stel och det värker i bäckenet. Men... Det går ju över som tur är. =)
Matsvängen hänger i fortfarande...Helst inget stekt och helst inget kött, men lite har jag tvingat i mig för bebisens skull. Sen när jag väl får i mig mat i magen får den en lite chock och en sväng illamående kommer. Det är lite jobbigt...
Halsbrännan blev jag inte av med så länge. Den är tillbaka på kvällarna... Men där har jag några tuggtabletter som jag tar mot det.

Har börjat få extremt ont i skinkan/skinkorna när jag går. Inte alltid, men ofta. Känns som att jag ska få sendrag närsomhelst. Vet inte vad man ska göra åt det, har försökt stretchat och låtit thaimassörerna mördat mina skinkor två massager i rad nu. (har blivit en varje dag nu och ibland t.o.m två ;p hehe) Får se om det hjälper.
Nu bökar bebis runt lite oftare och inte bara på kvällen. Nu känner jag att jag får slag upp mot revbenen också. Men som tur inte på dem än.
Den måste ha pumpat lite muskler där inne för slagen blir allt hårdare och hårdare. Tar i så hela magen lyfter sig. :)

Annars så känns det bra över lag just nu i graviditeten. Mysigt och förväntansfullt för vad det är för en liten filur som gömmer sig där inne.
Blir extra nyfiken nu då syrran precis kollat att de ska få en liten pojke! =D Tänk att lilla Anton ska bli storebror!
Sen har Emils kusin fått en lite Sixten nu i dagarna också! Så härligt för dem! Så nu får Emil bebisträna när vi träffar dem ;p hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar